ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: DUA KADET MAUT NAHAS KEMALANGAN DI KM10.5 JALAN GUA MUSANG-KUALA LIPIS

Monday 31 August 2015

DUA KADET MAUT NAHAS KEMALANGAN DI KM10.5 JALAN GUA MUSANG-KUALA LIPIS


GUA MUSANG - Dua kadet tentera maut dan dua lagi parah apabila kereta Produa Myvi yang mereka naiki merempuh tiang elektrik diKilometer 10.5 Jalan Gua Musang-Kuala Lipis, dekat sini, awal pagi semalam.

Mangsa yang maut ditempat kejadian pemandu kereta Myvi, Wan Ameerul Idris Wan Mohamed Rizal, 19, dari berasal dari Jalan Pengkalan Chepa, Kota Bharu dan penumpang hadapan, Muhamad Johan Ahdza Ismail, 19 berasal Jalan Manal Jaya, Tanah Merah.

Dua rakan mereka yang duduk dibahagian belakang parah, Akhram Mohd Azmi, 20 berasal Kampung Timor, Jeli dan Muhammad Kamarul Amri, 19, di kejarkan ke Hospital Gua Musang.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 3.55 pagi semasa mereka menaiki sebuah kereta dalam perjalanan dari Jeli menghala  ke Kuala Lumpur.

Katanya, semasa  dalam perjalanan itu, pemandu kereta berkenaan hilang kawalan ketika melalui kawasan selekoh lalu terbabas memasuki laluan sebelah kanan sebelum melanggar tiang elektrik.

Beliau berkata, kempat-empat mangsa tersepit dalam kereta terbabit yang dalam keadaan remuh sebelum dua daripada mereka meninggal dunia ditempat kejadian kerana cedera parah di kepala dan badan.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang untuk bedah siasat dan dua mangsa yang mengalami kecederaan dilaporkan berada dalam keadaan stabil.

No comments:

Post a Comment